ponedeljek, 25. marec 2013

slikovne datoteke


 ~ vektorska grafika ~ 

Ste si kdaj zaželeli sliko, ki bi jo lahko zumirali v neskončnost in ta se nebi popačila? Prav o tem vas bom poučil v moji prvi objavi, sicer ne bomo uredili fotografije slikane s fotoaparatom, ampak se bomo na roke narisan logotip naučili pretvoriti v vektorsko grafiko.
V spodnjem videu si lahko pogledate "tutorial" o izdelavi logotipa:

Kako bi lahko sliko ki sem jo izdelal uporabil pri pouku? 
Možnosti je seveda več, prva je že razvidna iz same slike. Ko bi v šoli prvič obravnavali temo umetne inteligence, bi s pomočjo te slike lahko ugotavljali kaj to sploh je, saj slika nazorno kaže robota ki zna sam sebe poučevati. Ob tem verjamem da bi učenci sami prišli kar blizu "definiciji" umetne inteligence. Drugo možnost sem pa deloma razkril že v zgornjem posnetku. Po sliki so skrita dejstva o umetni inteligenci, otroci bi se ob iskanju dejstev zabavali hkrati pa tudi učili, da bi stvar bila še bolj napeta bi lahko razdelil razred v dve skupini kjer bi otroci tekmovali med seboj, še za večjo napetost bi dejstva točkovali po pomembnosti pridobljenih informacij. Po sliki pa so skrite tudi šale in druga dejstva, kar bi otoke prisililo k dodatnemu razmišljanju kaj spada k umetni inteligenci in kaj ne.
Skenirana slika:
Povezava do predelane fotografije (Blogger ne podpira .svg datotek):  https://dl.dropbox.com/u/59378709/img005.svg.2013_03_13_19_36_16.0.svg

~ rastrska slika ~


Tokrat se skupaj naučimo kako se s pomočjo programa Photoupz odstranjuje predmete s slik in kako se sliko obdela ter dve sliki združi v GIMP-u 2.
Sam sem se odločil da bom s spodnje slike najprej odstranil konje.
prej:
potem: 
Nato sem sliko brez konjev združil s spodnjo ter jima rahlo spremenil kontraste. 
Slika robota:
V spodnjem videu si lahko tudi pogledate postopek obdelave slik: 




Spodaj pa objavljam še končan izdelek: 

Dolžan sem vam še odgovoriti na vprašanje kako bi zgornjo sliko lahko uporabil pri pouku? 
Kot tudi pri zgornji sliki je možnosti slike uporabiti pri pouku več. Ena izmed možnosti je že sama po sebi zelo očitna. Sliko bi lahko uporabili pri razlaganju snovi o umetni inteligenci v predstaviti in pi na njej opazovali katere ne-robotske značilnosti ima robot na sliki. Druga možnost pa bi se bolj navezovala na rek vele-uma Alberta Einsteina. S otroci bi se pogovorili in poiskali dobre in slabe lastnosti razvoja umetne inteligence. Sliko bi lahko tako uporabili kot centralno sliko miselnega vzorca. 



Ni komentarjev:

Objavite komentar